toamna

Din vârf de munti amurgul sufla
cu buze rosii
în spuza unor nori
si-atâta
jaraticul ascuns
sub valul lor subtire de cenusa.

-------------------------------------------------

-si frunza cade.

-------------------------------------------------

O, sufletul!
Sa mi-l ascund mai bine-n piept
si mai adânc,
sa nu-l ajunga nici o raza de lumina:
s-ar prabusi.

----------------------------------------------------

E toamna.

(Lucian Blaga, Amurg de toamna)

un alt fel de muzeu

nu stiu daca e neaparat un alt fel de muzeu..dar pentru mine a fost altfel. poate asa sunt muzeele pe aici sau poate intr-adevar e unul al naibii de bun!! City Museum Ljubljana

:) în primul rand, cum ajungi acolo, primești o hartă și ți se explică la fiecare etaj ce e de văzut și pe unde să mergi încât totul să se desfășoare față precum o poveste. ai plăcerea de a vedea și de a descoperi restul de unul singur.

La subsol am văzut o expoziție numita Fețele Ljubljanei: proiecție cu imagini din diferite etape ale orașului, cu animații realizate pe calculator pentru vremuri străvechi...a fost genial! mai ales ca era o atmosferă superbă creată prin lumini, sunete, culori (asta pe tot parcursul vizitei in muzeu)

”Există multe tipuri de comori și fiecare din noi pretuiește ceva special. Încă de la începutul veacurilor, comorile erau extrem de atrăgătoare. Comorile muzeului nostru sunt obiectele pe care le colecționăm, prezentăm și păstrăm pentru generații viitoare. Unele sunt frumoase, unice, fabricate din materiale prețioase, în vreme ce altele nu arată extrem de interesant și nu se evidențiază, și cu toate acestea sunt singura cale de a înțelege viața strămoșilor noștri.”

mi-a creat impresia ca totul e făcut pentru vizitator, pentru a-l face să înțeleagă, să poată fi aproape de obiecte. De exemplu, într-o cameră dedicată temporar lui Trubar, părintele limbii slovene și cel care a introdus religia protestantă în țară, cărțile scrise de el erau reproduse într-un mod extrem de real. si eu, sincer ca vizitator, daca îmi arătai cărțile într-o vitrină, nici nu m-aș fi uitat la ele. Dar având posibilitatea de a atinge, de a răsfoi.. a fost ceva mai special care într-adevăr m-a făcut curioasa!

multe dispozitive multimedia..vezi imagini, auzi sunete...o minune!

o întreagă secțiune dedicată influenței Hippie din Ljubljana anilor 60 - 70...

și din loc în loc câte un joc pentru copii (și nu numai :D) referitor la tema încăperii respective!

si apoi.. TA NA NA... o minunata masina numa buna de facut poze în ea! :) asta da amintire de la muzeu! :D
..spre surprinderea noastră chiar am încăput toți 4 în ea: Marco, Adi la volan și în spate, eu și Simona!

pana in februarie, sper sa văd toate muzeele de pe aici!! :) nu sunt plictisitoare deloc!!

Bled

wonders of sLOVEnia - Cheile Vintgar

wonders of Ljubljana - Tivoli park

Castelul

in sfarsit am facut un tur oficial al orasului, organizat de SOU (se pronunta show) organizatia care se ocupa de programul pentru studenti Erasmus.

am vazut apoi primaria orasului, cu steagul UE, al SLoveniei si frumosul steag al orasului (cel cu alb si verde)
straduta mica si ingusta care duce la castel
si dupa o urcare de cateva minute... in sfarsit, castelul..
cu o minunaaaataaa priveliste. este o belvedere si mai spectaculoasa intr-o alta parte a castelului, dar se pare ca e inchisa pana in ianuarie..si oricum in punctul acela se plateste accesul, pe cand in rest nu. deci probabil chiar merita. o sa aflu asta in ianuarie ;)

unul din turnuri..
niste scari cu un aer medieval tare dragut, care duceau la capela castelului
simona, zambitoare ca de obicei si cristi, caruia nu ii place sa fie pozat :))
cu catarina, cristi, jasper (nush daca asa se scrie..tipu e din belgia) si andreia
un loc tare dragutz la intrarea in curtea interioara a castelului
si apoi....mancare calda... cu o supa cam ciudata

AIESEC Ljubljana

prima data, am gasit afisul... :)

erau in plina recrutare...apoi am cunoscut pe VP Comm - Ines VP Finance Nastja, viitorul VP eXchange Bozidar si VP Talent Management Anjasi mcvp ER Diego din Brazilia care seamana izbitor cu Ionut Baba, la felu in care vorbeste si gesticuleaza.. ti-am gasit sosia,Baba! uite numai cum zambeste!! dar e amuzant :)

acuma se trezesc si ei

astia acuma cresc bursele, sa imi faca mie in ciuda!!

"Parlamentul European a votat miercuri majorarea burselor studentesti in functie de costurile reale de trai din tara de studiu. Propunerile europarlamentarului Monica Iacob-Ridzi privind procesul Bologna si mobilitatea studentilor au fost adoptate in cadrul sesiunii plenare care s-a desfasurat la Parlamentul European din Bruxelles, cu 592 de voturi pentru si 26 impotriva. Studentii romani au primit vestea surprinsi si sceptici. "

foarte tare ca vine din partea unui europarlamentar de-al nostru. sa vad si rezultatele si atunci o sa fiu mandra cu adevarat! :)

BTC City

50 000 metri patrati

piata de legume, centru comercial, supermarketuri, hypermarketuri, spalatorie de masina, posta, banci, agentii de brokeraj, farmacii, cursuri de limbi straine, agentii de turism, croitori, saloane de coafura, florarii, baruri, restaurante, fastfood, pizzerii, berarii si chiar fabrica de bere.

in jur de 500 magazine, 8000 locuri de parcare, si 21 milioane de vizitatori pe an

water park, golf, indoor karting si un sports center.

imens...m-am pierdut! noroc k din loc in loc sunt standuri cu harti..

sport si salate

azi am stat pana pe la 13 in pat vorbind pe mess cu lumea de acasa. nu credeam ca o sa devina asa o placere sa stau pe mess..cat de ciudat ar fi sa nu pot vorbi asa des cu cei dragi.

oricum, lumea ma intreaba in primul rand cum e? si apoi intrebare urmatoare e cum sunt oamenii aici.. :)

aici se face muuulta miscare. toata lumea are bicicleta si o foloseste indiferent de cat de frig e, cum sunt imbracati sau alte variabile. am vazut o data o tipa extrem de elegant imbracata, cu pantofi cu toc, cobora eleganta de pe bicicleta si intra in cele mai fancy magazine din centrul orasului. sau si daca poarta fuste, asta nu le impiedica sa umble cu bicicleta. it`s a lifestyle! sau...daca nu sunt pe biciclete, sunt pe role sau pe trotineta. bine, au si conditii: in sensul k peste tot sunt piste pentru biciclete si trebuie sa fii tot timpul atent sa nu le stai in cale, desi majoritatea au frane bune, din cate am observat pe propria piele :)

intr-o seara am vrut sa mancam in oras cu simona si cu cristi. si ce imi place aici, e k si in magazine, sunt trecute preturile la tot ce este in vitrina. si la restaurante, la fel, meniul si preturile sunt afisate afara. nu la toate, dar la majoritatea. la primele 3 restaurante aveau salata si desert. atat :) noi ne gandeam k ce naiba astia numa salate mananca? dar cred k era afisat doar meniul pentru cina. pana la urma am gasit un restaurant italienesc unde am mancat niste paste delicioase, dar cand am facut comanda, chelnerul "And salads?"... noi am inceput sa radem. o sa ma lamuresc ce e cu salatele cand apuc sa vbesc mai mult cu vreun sloven.